7 zlozvyků, kterých se zbavte, abyste byla štíhlá

7 zlozvyků pro hubnutíMnoho lidí, kteří se snaží zhubnout, řeší stále dokola to samé. Už se pomalu blíží ke své vysněné váze, dokonce jí dosáhnou, ale po pár týdnech zjistí, že ručička na váze najednou ukazuje zase více.

Někteří zas mají pocit, že jsou v začarovaném kruhu. Preferují zdravý životní styl, a přesto, aniž by věděli jak, jejich váha stagnuje nebo občas i pomalinku stoupá nahoru. Čím to je? Je těžké si to přesně uvědomit, ale mnohdy za to mohou některé naše napohled malé a nenápadné zlozvyky. Detaily, které by člověka vlastně ani nenapadlo řešit. Ale pozor, i na detailech záleží, a v případě hlídání váhy a snahy o zdravou stravu to platí dvojnásob.

     1. Není krajíc jako krajíc

Udržet si svou váhu chce plánování. Dieta často nefunguje jen proto, že se lidé domnívají, že ji budou držet dva týdny a pak mají vyhráno. Bohužel, tohle nefunguje, i když by to bylo moc fajn! Pokud nějakou dobu držíte dietu, tak určitě zhubnete. Pokud se ale pak se vrátíte ke svému původnímu jídelníčku, děláte velkou chybu.

To však neznamená, že pokud si chcete udržet svou dietou pracně získanou váhu, musíte se až do konce života trápit nad každým soustem navíc. Není třeba celý život jen studovat kalorické tabulky. Samozřejmě, než se v tom zorientujete, je dobré si všechno jídlo, které sníte, zapsat, a k tomu i jeho kalorie. Během pár měsíců budete vědět, co a jak, a tak třeba ukrojíte padesátigramový krajíc chleba bez mrknutí oka. Ve vašem sestavování jídelníčku podle množství kalorií vám mohou pomoci i nejrůznější mobilní a internetové aplikace. Ale nepodceňujte to! Když nebudete ze začátku jídlo vážit, z vašeho jednoho krajíce chleba k večeři bude chléb, který bude dvakrát tak velký, než je třeba, a kilogramy se budou vracet vesele zpátky.

     2. Plný talíř, to hlavně!

Ne nadarmo se říká, že jíme očima. To, co máme na talíři, by mělo být hezké a taky barevné. Když před námi leží talíř, který je plný, máme lepší pocit. Možná vám to přijde směšné, ale jíst z menších talířů je starý trikem, který funguje. Ano, možná malinko obelháváte sebe sami. Jedno je jisté, Francouzky jsou štíhlé a také používají menší talíře, než například v Americe, kde najdeme mnoho tlouštíčků a obézních lidí. Nejprodávanější talíře ve Francii jsou totiž o čtvrtinu menší, než nejprodávanější talíře v Americe. Takže když sní Američané plný talíř jídla, není to to samé, jako když sní plný talíř Francouzi.

     3. Nakupujete podle chuti

Nakupovat chodíte zcela spontánně, bez seznamu, a kupujete to, na co máte chuť? To není nejlepší nápad. Plány jsou důležité. O víkendu si dejte chvíli, zabrouzdejte na internetu a inspirujte se třeba recepty na zdravé večeře. Sepište si seznam surovin, u nákupu jej dodržujte. Odoláte tak nesmyslným nákupům, vyhnete se přeplněné lednici a také rychlým a nezdravým večeřím či večerním svačinkám.

     4. Bez plánu do práce a i na cesty

Plánování je vskutku důležité. Jídlo na celý den si naplánujte, podle režimu, který se vám líbí a který vám vyhovuje. Tři větší jídla denně, pět malých jídel denně, půst jeden den v týdnu. Plán je důležité dodržovat a do práce i na cestu si brát krabičky. Nepodlehnete tak rychlovce z kantýny.

     5. Přece to tady nenechám

V restauracích servírují často velké porce. V restauracích platíte nejen za dobrou večeři, ale také za klidnou atmosféru, za to, že jídlo nepřipravujete vy, že nemusíte umývat nádobí a uklízet kuchyň. Z restaurace nemá nikdo odcházet hladový, proto často dostanete opravdu velké porce. Není to povel pro to, abyste snědli všechno, co na talíři máte, i když to dělá dost lidi. Když jdete s přáteli a oni všichni jídlo sní, vy to uděláte pravděpodobně taky.

     6. Je lepší nevědět

Lidé často trpí „strachem z vážení“, takže nebojte, nejste v tom sami. Jestliže jste však už začali cvičit, večer si si zvládnete nedat kupu chipsů, jeden krok navíc už pro vás bude hračka. Je dobré se vážit jednou týdně, díky tomu odhalíte i možné přibírání v začátcích. Ihned tak můžete začít hledat příčinu. Takové dva kilogramy se lépe shazují, než například dvacet! Važte se ve stejnou denní dobu, na stejné váze.

     7. Za vším hledejte Pinterest

Na blozích o jídle, na Pinterestu i Instagramu by mohlo, a to zcela vážně, stát varování. „Může způsobit přibírání na váze.“ Princip je v podstatě prostý. Večer se jdete podívat na food blog nebo na pinterestovou stránku, kde vidíte nádherné fotky jídel, a ihned se vám sbíhají sliny. Samozřejmě, že sáhnete po nějakém tom jídle a najíte se. A rada? Příště se nedívejte!

Pokud se vám líbil tento článek, budeme rádi, když jej doporučíte přátelům, přes odkazy pod článkem.




Přidej komentář

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *