Chcete zhubnout? Zbavte se domácích nástrah!

Domácí nástrahy při hubnutíDomov je často nejbezpečnějším místem. Ovšem nemusí to být pravda, zvláště pokud jde o vaši štíhlou linii. Možná si to ani neuvědomujete, ale doma máte doma tolik skrytých pastiček, které vám brání v hubnutí!

Před den trávíte čas v práci nebo ve škole, odpoledne máte různé schůzky a pochůzky, i tak se snažíte celou dobu dodržovat stravovací plán. Jídlo si dopředu nachystáte do krabiček a polední pauza je ve znamení zdravého jídla z polední nabídky. Pitný režim je důležitý a kofein, který je zbytečný, do těla nedostáváte. Ať už to děláte z jakéhokoliv důvodu, je to jenom dobře, a děláte to pro vaše zdraví. Jenže, co jak přijdete domů?

Proč se ládujeme sladkostmi právě doma?

Když přijdete domů, spadne z vás veškerý stres a napětí. Obléknete si tepláky, pyžamo, shodíte ze sebe nepohodlné boty, kostýmek, nebo oblek. Uděláte si čaj, pustíte si oblíbený film. Se sníženým pracovním nasazením mizí i to stravovací. Spadne z nás „všechno“, a to opravdu všechno, i smysl pro životosprávu. Po dni, který byl těžký, si přece zasloužíme sladkou odměnu!

Domov máte plný nástrah! Čokoládové bonboniéry, sladkosti od dětí, čipsy.

Náš domov je tak celý prošpikovaný pastmi a nástrahami. Co vás nejčastěji svádí k hříchu? Sklenice, která je plná sušenek, nebo cereálie, které vaše ratolesti snídají? Nebo jsou to bonbóny, které máte pro tchýni, sladkosti dětí, marmelády, chipsy, slané mandle? Co je vaší slabostí?

Vyvarujte se akcí na sladkosti!

Určitě to znáte. Jdete na nákup a najednou uvidíte nápis SLEVA.  A to zrovna u vašich oblíbených pochutin. Ale musíte je koupit jen proto, že jsou právě o pár korun levnější? Kupte si raději nějaké ovoce, zeleninu nebo oříšky. O tolik dražší to určitě nebude. Tyto zdryvější varianty pamlsků si pak můžete dát do misky na viditelné místo a když na vás přijde mlsná, naberte si z ní. Když budete mít chuť na něco sladkého, myslete na to, proč chcete zhubnout, jaká je vaše vysněná postava a kolik jste toho pro ni už udělali. Chcete opravdu začínat zase od nuly a tu dřinu si zase odbýt? Určitě ne.

Zdravé mlsání je dobré mlsání, proto naučte zdravě mlsat i děti. Svačina ani snídaně není pokynem pro to, vytáhnout čokoládové nebo slané tyčinky. Dětské cereálie jsou často přeslazené, takže je taky nelze řadit ke zdravým snídaním. Dávejte dětem plnohodnotné jídlo, které můžete připravovat do různých tvarů. Dítě si raději dá sendvič ve tvaru psí hlavy, který bude zároveň zdravý.

Popcorn a brambůrky k televizi? Ne vždycky!

Ke sledování filmů je vždycky dobré něco zakousnout, jako chipsy, nebo popcorn. U mlsání můžete klidně zůstat, ale vymyslete něco zdravého a dobrého. Sníte toho méně a nebudete muset mít výčitky svědomí, které byste jistě se sáčkem chipsů měli. Udělejte si zeleninové špalíčky s jogurtovým dipem nebo hummusem, nebo třeba jednohubky s avokádovou pomazánkou. Nebo si chroupejte oříšky. Vaše fantazie nemá omezení!




Přidej komentář

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *