Jaká snídaně při hubnutí? – Dietní, rychlé a zdravé snídaně

Jaká snídaně při hubnutíU hubnutí je důležitá snídaně. Jenže, co snídat, aby to pro hubnutí bylo dobré? Vaše snídaně má být výživná, rychle připravená, zdravá a hlavně dietní. Snídani nikdy nevynechávejte, protože je důležitá pro správné nastartování metabolismu na začátku dne.

Proč je dobré snídat?

Jakmile se probudíme, v těle máme nízkou hladinu cukru, máme málo vitamínů, živin a také různých dalších látek. Jestliže snídaní doplníte do těla všechny tyto látky, které vám po ránu chybí, dopoledne budete aktivnější, než když snídani vynecháte. Navíc,lidé kteří pravidelně snídají, jsou celkově zdravější. Jestliže si dáte zdravou snídani, která bude i dietní, přispějete tím i ke svému hubnutí. Zdravá snídaně vám pomůže, aby vás večer nehonila mlsná, což bývá při hubnutí jedno z největších úskalí.

Lidé, kteří nesnídají, častěji tloustnou

Proč vynecháváte snídani? Jste zvyklí dát si ráno jen kávu a k tomu cigaretu? Necítíte ráno hlad? Či jednoduše nestíháte snídat?

Všechny tyto vaše zvyky můžou mít negativní dopad na vaše zdraví i na vaši náladu. Pokud se řádně nenasnídáte, můžete být poté nervózní a ve stresu. Vynecháváním snídaní také zvyšujete riziko civilizačních chorob a může to být rovněž jedna z příčin vaší nadváhy. Zkuste tedy své zvyky změnit. I ke kávě můžete sníst něco zdravého a cigaretu si můžete dát poté. Jestliže ráno nemáte hlad, je to jen zvyk nebo také to, že se večer přejíte nebo mlsáte před spaním. Jestliže nesnídáte kvůli času, překonejte se a vstaňte o 10 minut dřív.

Co vlastně k snídani?

Je důležité, co jíte, a to nejen při hubnutí. Že snídáte, je fajn, ale je to úspěch poloviční. Druhá půlka znamená, co jíte. Takové tři kousky sladké buchty nejsou zdravá snídaně a nejsou ani dietní. Podobně je na tom i vánočka a vlastně veškeré sladké pečivo.

  • Snídaně na bázi sacharidů a tuků

K takovým snídaním řadíme ty, které obsahují sacharidy a také tuky. Jsou to snídaně kalorické, většinou nezdravé a ani trochu dietní. Na hubnutí tak nejsou vůbec vhodné. Je to druhá nejhorší varianta, a to nejen kvůli kaloriím, ale především kvůli vysokému glykemickému indexu a nedostatku bílkovin a vlákniny. Tohle všechno spouští chutě, po snídani se brzo budete cítit opět hladoví a budete mít chuť si dát čokoládu, zákusek a podobně.
K snídaním na bázi sacharidů a tuků řadíme: bílé pečivo s máslem a džemem, sladké pečivo, plněné sladké pečivo, croissanty.

  • Zdravá snídaně

Zdravá snídaně obsahuje bílkoviny, tuky, cukry a taky vitamíny či jiné živiny, které by měly být ve správném množství. Každá zdravá snídaně by měla obsahovat bílkoviny. Ty jsou důležité zejména proto, že vaše tělo zasytí na delší dobu. Obsahovat musí i sacharidy a tuky (v menším množství), aby tělo mělo energii. Navíc některé vitamíny jsou rozpustné v tucích. Zdravá snídaně také musí obsahovat vlákninu (udržuje tělo zasycené a pročišťuje organismus), vitamíny a minerály. Výsledný glykemický index by měl být nízký nebo střední.

Zdravá snídaně – příklady

A.)   Celozrnné pečivo se šunkou či vejcem, rajče a kousek papriky. Celozrnné pečivo má v sobě složené sacharidy, přiměřené množství tuku a vlákniny. Šunka nebo vejce je zdrojem bílkovin a zelenina obsahuje vitamíny, minerály a antioxidanty. Takováto snídaně má nižší až střední glykemický index, což z ní dělá snídani zdravou.

B.)  Probio jogurt s ovesnými vločkami a kousky jablka. Jogurt obsahuje bílkoviny a PROBIO kultury. Ovesné vločky jsou zdrojem vlákniny, zdravé sacharidů a vitamínů. Jablko či jiné ovoce, které do jogurtu můžete přidat, mají vitamíny a vlákninu. Tento typ snídaně má střední glykemický index.

C.)  Celozrnné pečivo, mozarella a zelenina. Celozrnné pečivo je zdrojem vlákniny a sacharidů. Mozarella má v sobě bílkoviny. Zelenina je zdrojem vitamínů, minerálů a taky vlákniny. Snídaně má nižší až střední glykemický index.

Tyto snídaně můžeme označit jako zdravé a i rychlé. Nakoupíte vše, co potřebujete, a to klidně i den dopředu.

Dietní snídaně

U takových snídaní je důležitý prvek hubnutí, základ je tedy zdravá snídaně. Zdravou snídani můžete mírně upravit, a dostanete tak dietní snídani. Jogurty a mléčné výrobky kupujeme nízkotučné, porci pečiva zmenšíme o 20% a přidáme o 20% víc bílkovin, což může představovat například vejce nebo šunka.

Kalorie navíc při snídani

Jestliže hubnete, dejte si pozor na kalorie, které do těla dostáváte zbytečně. Kávu si dejte bez cukru, podobně jako čaj; džus a slazené nápoje vyměňte za vodu. Díky těmto malým krůčkům ušetříte 50 až 200 kalorií. Jen tak pro zajímavost, to za rok může způsobit dva až čtyři kilogramy na vaší váze.

Pokud se vám tento článek líbil, budeme rádi, když jej doporučíte přátelům, přes odkazy pod článkem.




Přidej komentář

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *