Kouřením ke štíhlé postavě? Jde to i bez cigaret!

cigarety a hubnutíMnoho lidí se domnívá, že ti, co kouří, bývají obvykle hubenější, než ti, co nekouří.

Mýtus, který se šíří o kouření, je sice mohutně rozšířen, ovšem je to omyl. Jak je to ve skutečnosti?

Kouření je zlozvyk, který je opravdu velmi návykový, a jestliže jste s ním neměli co do činění, je nejlepší se do toho ani nepouštět. A už vůbec se do toho nepouštějte ve chvíli, kdy vám jde jen o to, abyste zhubli nějaké to kilo. Cigaretový kouř v sobě má asi čtyři tisíce chemikálií, a z toho je přibližně sto kancerogenů. V té změti látek, které jsou v cigaretovém kouři, najdeme také látku nikotin, která nese velkou část odpovědnosti za fyzickou závislost na cigaretách.

Stimulující látka nikotin

Nikotin, který lidé vstřebávají z cigaretového kouře, se do těla dostává sliznicemi dýchacího a trávicího ústrojí. Stačí pouze pár sekund a absorbujete až 70% nikotinu, který cigaretový dým obsahuje. Nikotin má na lidské tělo velké stimulační účinky. Povzbuzuje nejen lidské srdce, ale nakopává i metabolismus. Nikotin dále zvyšuje vylučování žaludečních šťáv a také dráždí centrální nervovou soustavu.

Vstřebání nikotinu do těla způsobuje zvýšení krevního tlaku, rovněž má za následek zrychlenou střevní peristaltiku. Lidé, kteří se snaží přestat s kouřením, tak mohou mít problémy s vyprazdňováním. Všechny výše vyjmenované účinky nikotinu mohou u lidí, kteří se snaží přestat kouřit, působit menší přibírání kilogramů. Rozhodně ale nelze říct, že díky kouření lze zhubnout. Na nikotin si tělo kuřáka rychle zvykne, a pak už požadovaného efektu nelze dosáhnout tak snadno. Kuřák by musel do těla přijímat stále větší dávky nikotinu.

Nezačínejte s kouřením

Mnoho lidí, kteří kouří, s tím nechtějí přestat z důvodu obav z nárůstu váhy. Obavy jsou zcela zbytečné, jelikož stejně jako si vaše tělo postupně odvykne na příjem nikotinu, vrátí se jeho ostatní funkce rovněž do normálu a krátkodobě zpomalený metabolismus (důsledek nedostatku nikotinu) se opět přirozeně zrychlí. Všechny problémy,které jsou spojeny s ukončením kouření, trvají jen omezenou dobu. Když se tedy rozhodnete přestat s kouřením natrvalo, obezity se bát nemusíte.

Závislost na cigaretách?

Mnoho kuřáků cítí závislost na cigaretě. Je to však pouze psychického původu. Tito lidé totiž mají potřebu neustále něco držet v ruce, popřípadě si strkat do úst. Často kuřáci sáhnou po cigaretě ve chvíli, kdy prožívají období stresu či psychického napětí. Lidé, kteří se čerstvě rozhodli nekouřit a dostanou se do této situace, musí cigaretu něčím nahradit. Velmi často tak lidé sahají po něčem k jídlu. A právě to přináší ony nechtěné kilogramy navíc.

Přestali jste s kouřením a máte strach, že se vám váha zvýší? Pak můžete vyzkoušet jiné produkty s obsahem nikotinu. Ty pro začátek pomohou při odvykání. Navíc váš metabolismus se nebude tak moc zpomalovat. Můžete využívat nikotinové náplasti. Z nich se nikotin uvolňuje postupně, v průběhu celého dne. Nebudete pociťovat abstinenční příznaky a do těla nebudete dostávat nebezpečné chemikálie, které jinak vstřebáváte z cigaretového kouře.

Odměna v jiné formě, než jen jídlem

Své ruce zaměstnejte něčím jiným, než jídlem. Například antistresovým míčkem. Když máte na něco chuť, zkuste žvýkačku, popřípadě mlsejte, ale vyhněte se nezdravým věcem. Musíte-li mít něco místo cigarety, pak si dejte kousek ovoce, nízkotučný jogurt a podobně. Přeslazené sladkosti, oříšky a podobně svádí k neustálému ujídání, a pak se kilogramy nabalují. Tyto zdánlivě malé pochutiny jsou totiž velkým zdrojem energie. Pokud přestanete kouřit, je dobré aspoň zpočátku si počítat energetický příjem a uspořádat si svůj jídelníček tak, aby byl zdravý a vyvážený. Pravidelně jezte, a pokud byla například vaše snídaně jen cigaretka a káva, naučte se to nahradit něčím zdravějším a přínosnějším pro vaše tělo.

Abyste se cítili sytí, pomůže vám konzumace ovoce a zeleniny. V jídelníčku je proto důležité mít jí dostatek. Nezapomínejte ani na bílkoviny (rostlinného i živočišného původu), potraviny s vysokým obsahem bílkovin by měly být součástí každého jídla. Krom jídla si dávejte pozor i na to, co za celý den vypijete. Sladké limonády, které mnohým chutnají, nejsou rozhodně to nejvhodnější. Vyhněte se jim a raději pijte neslazený čas nebo obyčejnou vodu. Skvěle své tělo pročistíte a na první pohled budete vypadat svěží!

Cvičit, cvičit, cvičit!

Pro hubnutí kilogramů se neuchylujte k tomu, že začnete kouřit. Raději zvolte zdravý životní styl, vyhněte se cigaretám a také změňte své stravování. Když odhodíte cigarety, uleví se nejen vašemu srdci, ale také vašim cévám a respiračnímu systému. Mnohem lépe se vám bude dýchat, což je první impuls pro sportovní aktivity, čímž také pomůžete svému hubnutí. Tímto vyplníte čas a jako bonus budete mít rychlejší metabolismus. Krom vlivu na zdraví bude mít vaše rozhodnutí nekouřit vliv i na vaši finanční situaci. Každý ví, že cigarety jsou poměrně drahá záležitost, Pokud tedy s kouřením přestanete, budete mít i velkou úsporu peněz. Za měsíc bez cigaret si můžete pořídit něco na sebe, popřípadě peníze investovat do dovolené. Sami uznejte, že přestat kouřit má mnoho pozitiv!

Chcete tipy na přirozené hubnutí? Najdete je v naší knize! Stáhněte si ji zcela bezplatně!




Přidej komentář

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *