Odlehčený letní jídelníček – osvěžte se saláty z rajčat!

Rajčatový salátRajčata, obzvlášť ty čerstvá, letní, neskleníková, jsou bohatým zdrojem vitamínů. Jak se dočtete níže, látky v nich obsažené pomáhají bojovat proti rakovině, posilují srdce, imunitní systém a to není vše! Proto je určitě důležité zařadit rajčata do jídelníčku a nejlépe se vám to povede právě v rajčatových salátech.

Rajčata jsou bezkonkurenční jedničkou mezi zeleninou. Obsahují vitamíny, minerály a taky antioxidanty. Při pravidelné konzumaci (tedy minimálně dvakrát týdně) klesne riziko onemocnění rakovinou o 21 – 40%. Rajčata obsahují látky jako lykopen, biotin, tyramin, provitamin A, vitamín C, draslík, zinek a další. Tyto látky podporují tvorbu hemoglobinu, dále jsou důležité pro růst kostí, mohou pomoci snížit hladinu cholesterolu, jsou důležité i při léčbě a prevenci cukrovky, zvyšují imunitu, a v neposlední řadě mají pozitivní vliv na stav vašich vlasů, nehtů a pokožky. Jejich konzumací taky můžete snížit riziko výskytu srdečních onemocnění a vylepšit své trávení.Tohle všechno rozhodně stojí za to, aby se rajčata stala pravidelnou součástí vašeho jídelníčku, nemyslíte? A na závěr, když držíte dietu, i rajčata pomohou, jsou totiž nízkokalorická!

Insalata caprese – legendární salát z italské kuchyně

Insalata caprese – salát caprese – je v italské kuchyni hitem. Itálie a léto, přesně to vystihuje tento salát. Jestliže i vy si chcete dopřát takovou malou Itálii u vás doma, připravte si tento skvělý salát a uděláte tak i něco pro své zdraví.

Suroviny:

  • mozarella (měla by to být pravá buvolí mozarella, ale my si vystačíme s tou dostupnější kravskou;  pokud chcete, existují i odtučněné verze)
  • rajčata, například soudková (dejte jich do salátu, kolik jen chcete)
  • kvalitní extra panenský olivový olej
  • mořská sůl
  • čerstvá bazalka

Příprava je velmi jednoduchá. Nakrájejte rajčata na velmi tenké plátky. Mozzarellu také nakrájejte, popřípadě ji můžete jen natrhat. Nachystejte si to tak, jak se vám to víc esteticky líbí. Na kulatý talíř skládejte střídavě mozarellu a rajčata, proložte lístky čerstvé bazalky. Vše zakápněte olivovým olejem a nakonec dejte mořskou sůl.

Salát můžete různě měnit, přidat balzamikový ocet, posypat piniovými oříšky a podobně.

Rajčatový salát s jahodami, petrželí a mátou – netradiční kombinace, ale chutná skvěle!

Kombinace jahod a rajčat je přinejmenším zvláštní a pro nás neobvyklá. Ale rozhodně vás chuťově překvapí! Je dokonalý!

Suroviny:

  • zralá soudková rajčata
  • jahody podle chuti (ne víc, než máte rajčat)
  • hrst čerstvých lístků petržele
  • lístky čerstvé máty
  • mořská sůl
  • čerstvý mletý pepř
  • kvalitní extra panenský olivový olej

Rajčata nakrájejte na kostičky, na podobné tvary i jahody. Smíchejte ve velké míse s olivovým olejem. Dochutit můžete solí a pepřem. Poté posypte čerstvými bylinkami a promíchejte. Podávat můžete hned, nebo jej dát na chvíli do lednice.

Tabouleh – arabský salát s kuskusem

Salát tabouleh se často podává k arabskému falafelu. Samozřejmě vy jej můžete použít k čemukoliv, například ke grilovanému masu, místo přílohy.

Suroviny:

  • 500g rajčat
  • hrst petržele
  • 50g kuskusu
  • šťáva z jednoho citrónu
  • 1 červená cibule
  • extra panenský olivový olej
  • sůl a pepř

Cibuli nakrájejte na drobné kousíčky, rajčata stačí na kostičky. Jemně nakrájejte i petržel. Přidejte suchý kuskus. Promíchejte a zakápněte olivovým olejem a šťávou z citrónu. Dochuťte podle vlastní chuti solí a pepřem. Dejte odpočinout na hodinu do lednice a kuskus změkne a nabobtná.

Pokud se vám tento článek líbil, budeme rádi, když jej doporučíte přátelům, přes odkazy pod článkem.




Přidej komentář

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *