Dejte si do těla: 5 tipů na kardio cvičení

Pravidelné cvičení patří, stejně jako vhodně sestavený jídelníček, k základním kamenům pevného zdraví a dobře fungující imunity. Sport totiž není pouze o spálených kaloriích, které mohou pomoci k vaší vysněné postavě, ale také o velkém množství zdravotních benefitů.

Jedním z velmi oblíbených typů pohybu je kardio cvičení, které rozpohybuje celé vaše tělo a navíc podpoří optimální fungování organismu. Prozradíme vám, co to je kardio cvičení a zároveň poradíme 5 tipů na kardio cvičení pro začátečníky.

Co to je kardio cvičení?

Kardiovaskulární cvičení, nebo také cardio, je taková forma pohybu, při nichž se zvyšuje srdeční tep. Jedná se především o vytrvalostních činnosti, které můžete znát také pod pojmem aerobní aktivity. Ty, jak název sám napovídá, musí být prováděny v takzvaném aerobním pásu. Proč? Protože v tomto pásu intenzity může tělo energii brát z tuků, takže dochází k jejich vyššímu spalování.

Feminus pro ženy na zvýšení hladiny estrogenu

Jednoduše řečeno, pokud chcete zhubnout tukové polštářky, je nutné mít při cvičení tepovou frekvenci v rozmezí mezi 50 až 65 % maxima vaší tepové frekvence. Pokud se vám nechce počítat a chytré hodinky s měřením tepové frekvence nevlastníte, existuje jedna malá pomůcka. Stačí si hlídat to, abyste se při sportu trošku zadýchávali, ale na druhou stranu byli schopni mluvit.

Jak často zařadit cardio do vašeho rozvrhu?

Aby měly kardio cviky na tělo nějaký vliv, měli byste ho provádět dvakrát až čtyřikrát za týden a to po dobu 45 až 90 minut. Nižší, nebo naopak vyšší frekvence by mohla vést k přetrénování a v horším případě k úrazům, nebo onemocnění.

Chia Shake: unikátní dietní koktejl, který vám pomůže zhubnout

Nezapomeňte, že na trénink by měl navazovat i váš stravovací režim. Proto se zaměřte také na váš jídelníček, který by měl pokrýt doporučenou denní dávku vitamínů a minerálů. Ta se při fyzické aktivitě samozřejmě o něco zvyšuje.

Výhody kardio cviků? Je jich hned několik

Asi nejznámějším důvodem, proč je cardio tak oblíbené je fakt, že se jedná o jeden z nejlepších způsobů, jak shodit přebytečná kila. V souladu s jídelníčkem můžou aerobní aktivity pomoct vytvarovat vaši postavu doslova k nepoznání. Jenže to není všechno. Kardio cvičení má daleko více výhod. Jaké to jsou?

  • pomáhá zlepšit celkový krevní oběh v těle
  • podporuje zdraví srdce a kardiovaskulárního systému
  • zlepšuje náladu díky endorfinům, které se při kardiu vyplavují do těla
  • pozitivní vliv na činnost mozku a centrum paměti
  • působí jako prevence proti stárnutí a onemocněním jako diabetes, nebo osteoporóze
  • předchází vzniku nadváhy a následné obezity
  • pozitivně stimuluje chuť do života a libido
  • napomáhá rychlému usínání a zlepšuje kvalitu spánku

Nedostatek estrogenu je pro vaše tělo velkým problémem, proto jej doplňte skvělým doplňkem stravy Feminus.

Začněte hned teď: 5 tipů na kardio cvičení pro začátečníky

Rádi byste začali s aerobní aktivitou, ale pořád si marně lámete hlavu nad tím, co se dá považovat za kardio cvičení. Je to jednodušší, než se může zdát. Kardio cvičením totiž může být v podstatě každá aktivita, která rozpumpuje vaše srdce a zvýší vám váš tep, od rychlé chůze, přes box, až po tanec.

Jenže některé kardio sporty vyžadují trenéry, nebo základní znalost pravidel. Jak to vyřešit? Seznámíme s 5 tipy na kardio cvičení, které zvládnou i začátečníci a to bez nutnosti odborného dozoru.

  1. Svižná chůze, pomalý běh a turistika

Neexistuje jednodušší kardio cvičení, než je samotná chůze. Jako aerobní aktivitu samozřejmě nemůžeme označit pomalou procházku, při které ujdete pár kroků za hodinu. Chůze musí být rychlá a svižná. Pokud vás chůze nebaví, můžete ji vyměnit za turistiku v terénu, nebo pomalý běh.

U obou těchto aktivit myslete na vhodnou obuv a začínejte raději s menším objemem kilometrů. Zátěž postupně navyšujte. Každá z těchto aktivit by měla rozpumpovat vaše tělo, ale neměla by vás úplně vyčerpat.

Trápí vás po sportu takový diskomfort, že nemůžete na druhý den ani vstát z postele? Přiblížíme vám, co je to svalová horečka a jaké jsou její příznaky.

  1. Skákání přes švihadlo

Švihadlo jako fitness pomůcka se těší opět velké oblibě. Jeho velkou výhodou je to, že procvičí celé tělo a zároveň vám pomůže budovat vaši fyzickou kondici. Mějte však na paměti, že ke skákání potřebujete dostatek místa. Ještě než začnete, tak si raději prostor přeměřte.

V nejlepším případě vytáhněte švihadlo ven. Vybaví se vám při slově švihadlo dřevěná pomůcka s lanem? Tak to už je minulostí. Dnešní moderní švihadla jsou sofistikovaná a často mají dokonce zabudované digitální počítadlo. Díky němu budete vědět kolik jste udělali přeskoků, nebo spálili kalorií.

  1. Jízda na kole, nebo bruslích

Pokud vás chůze takzvaně po svých nudí a na druhou stranu je běh pro vás až moc intenzivní, zkuste zvolit jízdu na kole, rotopedu, nebo bruslích.

Při těchto aktivitách psychicky utíká čas daleko rychleji, než třeba při běhu, a proto je pro mnohé lidi jízda na kole daleko zábavnější. Pokud se vydáte na kolo, nebo brusle, rozhodně nezapomeňte na nezbytnou ochranu v podobě cyklistické helmy a popřípadě chráničů.

Víte, co to je svalová horečka a jaké jsou její hlavní příznaky a jak na případnou léčbu?

  1. Kardio sestavy s vlastní vahou, nebo trenažéry

Začínáte s cvičením a do posilovny, nebo ven se vám nechce? Nevadí, na internetu najdete mnoho návodů, které vás provedou kompletním kardio cvičením na doma.

Nejčastěji se jedná o cviky s vlastní vahou, které se opakují v různých sériích. Při kardiu se musíte trochu zapotit, takže počítejte, že se nevyhnete intenzivním cvikům jako jsou angličáky, panákům, výskokům a podobně. Vhodným doplňkem pro kardio cvičení na doma jsou různé trenažéry jako například rotoped, nebo eliptický trenažér, které oživí váš trénink v pohodlí domova.

Myslíte si, že cukry do vyváženého jídelníčku nepatří? Opak je pravdou. Odpovíme vám, proč jsou sacharidy důležité při hubnutí i nabírání svalové hmoty.

  1. Kondiční plavání

Plavání není pouze kardio cvičením, ale také částečně silovým tréninkem. Kvůli tomu, že probíhá ve vodě a ne na souši, musí tělo daleko více zapojovat do pohybu svoje svaly.

Plavání tolik nezatěžuje klouby, jako například běhání, a proto je vhodné pro osoby s nadváhou a také pro starší lidi. Pokud chcete plavání zařadit do vašeho kardio plánu myslete na to, že základem je správný plavecký styl a pečlivě naplánovaný trénink. Nejde jen o to, kolik metrů uplavete.

Vše o proteinových nápojích: kdy ho zařadit do svého jídelníčku a proč?

Má kardio nějaké nevýhody?

Asi jedinou překážkou u kardio cviků je právě jejich intenzita. Nesprávná tepová frekvence může cvičení podhodnotit, nebo naopak moc vysoká zátěž způsobit nekomfort a zbytečný výdej energie. Kardio cvičení na doma, nebo venku, přidávejte do vaší denní rutiny postupně.

Váš trénink musí být udržitelný. Jen tak docílíte toho, že se pro vás stane sport radostí a zároveň nedílnou součástí vašeho života. Lidé s nadváhou, nebo trpící obezitou by měli být s kardio cvičením opatrní a vybírat spíše méně intenzivní aktivity. A to z důvodu ochrany kloubů, které jsou už tak vysokou tělesnou váhou velice namáhány.

Dopřejte si zdravé a dietní dobroty, jako jsou například palačinky.

Pohyb hlavně musí bavit aneb jak vydržet cvičit

Světová zdravotnická organizace známá pod zkratkou WHO, doporučuje každému člověku pravidelný pohyb o délce minimálně 150 minut za týden. Jedná se o základ, který by měl dodržovat každý, kdo chce tělu dopřát alespoň trochu prevence proti onemocněním.

Při zařazení sportu do vašeho běžného režimu se však může dostavit rutina, která dokáže srazit motivaci k pohybu na nulu. Jak předejít tomu, aby vám sport nezevšedněl? Střídejte sportovní aktivity a vybírejte takové, které vás budou bavit. Jen tak se stane pohyb neoddělitelnou součástí vašeho života.

42 tipů, kterými nastartujete hubnutí

Získej ZDARMA 42 tipům kterými nastartuješ své hubnutí. Na tipech jsme si dali záležet, protože chceme svým čtenářkám a čtenářům nabídnou osvědčené rady, které vám pomohou s úpravou vaší postavy.

Stačí jen níže vyplnit, kam ti máme tipy poslat.


Nejnovější příspěvky

Feminus na zvýšení hladiny estrogenu
Ebook: 42 tipů, kterých se držet, pokud chcete zhubnout

42 tipů, kterých se držet, pokud chcete zhubnout – ZDARMA

Proces hubnutí, není o tom, že si vezmete zázračnou pilulku a všechny “špěčky” a povislá postava, zmizí.. Zdravý životní styl a proces hubnutí, je celek, který nejde ničím obejít.

Pokud to s hubnutím myslíte vážně, rozhodně byste měli znát těchto 42 tipů na hubnutí.