4 tipy, jak si najít čas na pohyb a cvičení přes den

„Dnes fakt nemám čas, ani pár minut!“ Tuhle výmluvu známe asi všichni. Víkend v sobě ukrývá dva dny volna, které budete raději trávit s přáteli a s rodinou, než byste šli cvičit. Mnohdy jste po celém týdnu unavení. Přes týden zas nemáte na cvičení ani pomyšlení. Komu by se chtělo po úmorném dni v práci ještě jít cvičit.

Poznáváte se? Skutečnost je však taková, že stačí jenom trošku chtít a ona chuť ke cvičení se najde. Naše tipy vám v tom mohou pomoci a vy tak budete mít štíhlejší postavu a zdravější tělo!

Možná si říkáte, že deset minut vás nezachrání. Ale to není pravda. Deset minut každý den vás nastartuje k dalšímu cvičení. Nenechte se odradit, jediné, co to chce, je začít. A taky si efektivněji naplánovat váš čas. Začněte hned ráno a uvidíte, jak se vám bude mnohem lépe přes den fungovat.

1.TIP – Začněte s pohybem každý den, stačí i chvíle

4 tipy, jak si najít čas na pohyb

Pracovní povinnosti jsou důležité a zabírají spoustu vašeho času. I proto se na internetu objevují video-návody, kde najdete desetiminutová nebo i sedmiminutová cvičení, která můžete využít třeba v pauze nebo pak doma. Můžete je vyzkoušet! Když však nemáte prostor se v klidu zavřít v pokoji a cvičit podle videa, můžete si pohyb zařadit do běžného života.

Místo výtahu choďte po schodech! Pokud to nemáte do práce daleko, klidně choďte pěšky. To samé platí o cestě do obchodu. Denní dávku pohybu tak velmi lehce splníte a ani vás to nebude stát tolik času a přemýšlení.

Pokud chcete začít cvičit trochu víc, nezapomínejte, že důležitá je hlavně pravidelnost! Když si jdete jednou za měsíc zacvičit do posilovny, efekt neuvidíte. Zkuste to třikrát týdně, v tom případě bude stačit, když budete cvičit i kratší dobu.

2. TIP – Když už posilovna, tak cvičte efektivně

Už jste slyšeli pojem intervalový trénink? Jedná se o cvičení, kdy střídáte fyzickou aktivitu s odpočinkem, přičemž se snažíte vždy ze sebe vydat co nejvíc. Intervalový trénink by měl být intenzivní a neměl by trvat déle než půl hodiny. V posilovně bez trenéra nebo venku je určitě nejlepší, když v rámci intervalového tréninku zařadíte běh. Můžete běhat venku, nebo na běžeckém pásu. Běžecké pásy můžete i nastavit na intervalový trénink, což je nejnáročnější na provedení u tohoto sportu. Sport sám o sobě je jednoduchý: Střídejte sprint v té nejvyšší rychlosti, jaké jste schopni, s obyčejnou chůzí.

12 tipů na aktivní pohybové cvičení

Jaký je účel? Zvednout tep na krátkou dobu a poté jej zase zklidnit, abyste poté mohli znovu začít z klidového režimu a tep zvýšit. Nejefektivnější jsou krátké intervaly. Dvacet sekund sprintu a deset sekund chůze. Ovšem jsou také velmi náročné na vaši fyzickou kondici.

Intervalový trénink je tak skvělý pro spalování tuků a taky pro rychlé budování vaší kondice. Tělo učíte pracovat efektivněji s kyslíkem ve svalech a cyklo výlet s rodinou v létě pro vás pak nebude utrpením.Trénink má výhodu v tom, že mezi intervaly si dopřáváte také přestávky. Budou vás tak méně bolest svaly. Ty se v pauze alespoň částečně zregenerují.

Je velký rozdíl, jestliže v posilovně budete cvičit jen tak zlehka, třeba odpočinkovým během, nebo si do těla dáte fakt pořádně a čas, který tady strávíte, využijete smysluplně!

3. TIP – Kde brát čas na odpočívání s přáteli?

Lidé tráví čas s přáteli různě. Chodí na víno, na jídlo, nebo také cvičit, jezdit na kole nebo třeba plavat. V Česku je zvykem scházet se v restauracích. Když jsou ale vaši přátelé naopak fandové do sportu, můžete se k nim připojit. I když přátelé mají náskok, přidejte se k nim, berte to jako výzvu! Týdně pár hodin na kole, to už se dostatečně projeví, změna to opravdu je a to směrem k lepšímu, no nemyslíte?

TIP: Detoxikace organismu je základ, který by měl každý aplikovat aspoň jednou ročně

A je to jenom jedno z odpolední, které trávíte s přáteli. Jen se s nimi nesejdete v kině a nekoupíte si popcorn. A najíst se můžete tak jako tak. Po takovém výšlapu je letní grilování ideální formou odpočinku. Sport nemusíte provozovat jen s přáteli, ale i s rodinou, najděte něco, co bude bavit všechny!

4. TIP – existují i jiné možnosti

Jízda na kole vás nebaví, posilovna taky nepatří mezi vaše oblíbené sporty, nechcete, aby vás někdo okukoval v posilovně, přátelé také nesportují. Máte ještě možnost jít na zumbu, cross fit, aerobik, jít si zaplavat nebo někam lézt. Taneční studia stále inovují svůj program a tak se můžete zapsat na cvičení, o kterém jste ještě ani neslyšeli.

Znáte, tyto zdravé stravování zásady?

Můžete vyzkoušet jednu hodinu a uvidíte, jestli vás to bude bavit. Do sportování by vás nikdo nutit neměl, jde přeci především o vaše zdraví, takže největším hlídačem byste si měli být vy sami. Jestliže si najdete cvičení, které vás bude bavit a nebudete se do něj nutit, rozhodně si na něj čas najdete. Protože když se chce, jde úplně vše!