Dukanova dieta pomůže pomoci k vysněné váze a postavě

Zajímavá dieta, kterou stvořil francouzský lékař Pierre Dukan. V dietě se převážně konzumují bílkoviny, a sacharidy se zase omezují. Dříve, než začnete držet Dukanovu dietu, řekněte si, kolik chcete zhubnout kilogramů. Od toho všeho se Dukanova dieta odráží. Dietu držela i Kate Middleton. Proto se jí často říká také dieta Kate Middleton.

Dukanova dieta má čtyři fáze: fázi útočnou, fázi proplouvací, fázi upevňující a fázi stabilizační. První dvě fáze mají povolené určité potraviny a ty je možno jíst podle chuti.

Fáze Dukanovy diety

Útočná fáze

Trvá 1 – 10 dní a konzumují se jen bílkoviny. Můžete zhubnout až tři kilogramy za několik dní. Nutné je dodržovat pitný režim, a to znamená vypít minimálně 2 litry neslazené vody. Jako pohyb zvolte rychlou chůzi, která bude trvat alespoň dvacet minut. Snězte denně 1,5 lžíce ovesných otrub. Ty můžete zakoupit v DM drogerii, v Kauflandu nebo ve zdravé výživě.

Chcete-li zhubnout 5 kilogramů, pak první fáze trvá dva dny. Jestliže chcete zhubnout 5 – 10 kilogramů, pak držte tuto fázi tři dny. 20 kilogramů je pět dní a více než 20 kilogramů pak sedm dní.

Potraviny povolené: telecí maso, králičí maso, kuřecí maso, krůtí maso, hovězí maso (nepovolené: vepřové, jehněčí, tučné kusy, kůže), libová šunka, játra, ryby bez oleje, korýši, max. 2 vejce denně, nízkotučné jogurty (max. 2 denně), bílé jogurty, nízkotučné sýry, mléko, bylinky, česnek, koření, cibule, umělé sladidlo, kečup bez cukru, hořčice.

Nepovoleno: tučné maso, kůže, tučný salám, máslo, víc jak 4 žloutky týdně.

Pomozte si oblíbenými proteinovými produkty Ketomix nebo KetoFit a nebudete litovat…

Proplouvací fáze

Střídáte dny, kdy jíte jen bílkoviny, a dny, kdy k bílkovinám přidáváte zeleninu. Tato fáze se drží obvykle do doby, než se přiblížíte k váze, které chcete dosáhnout. Myslete na pitný režim a taky na rychlou chůzi, která by měla být alespoň třicet minut každý den. Denně byste měli sníst 2 lžíce otrub.

Povolená zelenina: hlávkové zelí, cuketa, okurky, houby, brokolice, celer, mrkev, špenát, papriky, ředkvičky, rajčata, dýně, papriky, cibule.

Zakázané potraviny: těstoviny, pečivo, rýže, luštěniny, kukuřice, brambory.

Víte, proč jíst ryby a mořské plody?

Upevňující fáze

V této fázi můžete jíst bílkoviny a zeleninu kdykoliv. K tomu si můžete dát menší porci ovoce, 2 kousky celozrnného chleba, jednou týdně těstoviny, brambory či luštěniny bez oleje, 40g netučného sýra denně, jehněčí, vepřové, šunku dvakrát do týdne.

Jednou týdně si udělejte den jen s bílkovinami. Opět se doporučuje sníst dvě lžíce otrub každý den. Podle toho, kolik jste zhubli v předchozích fázích, tak dlouho trvá tato fáze. Každý kilogram, který zhubnete, vynásobte deseti dny. Podívat se můžete na jídelníček k 3. fázi.

Stabilizační fáze

  • Tato fáze se drží celoživotně, aby se kilogramy nevrátily zpět.
  • Čtvrtek si udělejte jen s bílkovinami.
  • Denně si dejte tři lžičky ovesných otrub.
  • Denně choďte minimálně 20 minut a také po schodech choďte pešky.
  • Dodržujte pitný režim.
  • Jídelníček by měl být podobný, jako byl ve třetí fázi.