Zásady zdravého stravování u dětí

Zásady zdravého stravování jsou jednou z důležitých hodnot, kterou můžete předat svým dětem. Pokud jim půjdete příkladem, nebudete jim předčasně předávat zodpovědnost za výběr konzumovaných potravin a dokážete jim vysvětlit pozitiva a negativa jednotlivých potravin či produktů, máte v této oblasti vyhráno.

Vaše děti s velkou pravděpodobností nebudou trpět nadváhou ani obezitou, nebudou uspokojovat své frustrace jídlem a budou obecně přistupovat pozitivněji ke svému tělu a osobnosti. A ten kdo navíc pochopí, že péče o tělo zahrnuje kromě zdravého jídelníčku i pravidelnou a dostatečně dlouhou pohybovou aktivitu, nebude mít problém smysluplně zaplnit svůj volný čas.

TIP: Znáte také hlavní zásady zdravého stravování u dospělých?

Feminus pro ženy na zvýšení hladiny estrogenu

Základní body zdravého dětského jídelníčku

Aby byl jídelníček vyvážený z pohledu živin a hodnotný z pohledu celkového složení, měl by splňovat tyto požadavky:

  • pestrá pravidelná strava 5x denně
  • 2x denně ovoce a 3x denně zelenina
  • kvalitní zdroje bílkovin – drůbeží a rybí maso, luštěniny. Mléčné výrobky nejsou nezbytnou  součástí dětského jídelníčku.
  • kvalitní rostlinné oleje – olivový, kokosový, řepkový a lněný
  • kvalitní zdroje polysacharidů – ovoce, zelenina, obiloviny, luštěniny, rýže, cizrna, batáty
  • eliminace jednoduchých cukrů – učte děti střídmosti v konzumaci sladkostí a slazených nápojů
  • naučte děti dochucovat pokrmy zejména bylinami nikoliv jen solí
  • veďte děti ke správnému a dostatečnému pitnému režimu – voda, bylinné čaje, ředěné džusy, přírodní sirupy

Jak začít sportovat: 12+ tipů na pohybové aktivity

Zdravé svačiny na doma i do školy

Za zdravou svačinu lze označit takový pokrm, který je tvořen ze základních surovin, bez přidaného cukru, aditiv a ještě lépe bez pšeničného lepku.

Jen tak totiž zabezpečíte správný vývoj dítěte a jeho koncentraci ve škole. Kombinace pšenice a rafinovaného cukru na děti působí jako heroin, zvyšuje pocity únavy, způsobuje roztěkanost a předčasný pocit hladu.

Tipy na vhodné svačiny:

  • domácí jablečný kompot se skořicí
  • olivy, sýr (min 40 % tuku v sušině)
  • směs nesířeného ovoce, dýňových a slunečnicových semínek a kousky vysokoprocentní čokolády (alespoň 70 %)
  • ovesná kaše s rozinkami a nepraženým kakaem
  • knäckebrot s rybí pomazánkou, zelenina
  • žitný chléb s cizrnovou pomazánkou, zelenina
  • raw tyčinky například značky Bombus či Živan
  • domácí deserty, moučníky a sušenky (z pohankové, žitné nebo kokosové mouky a nepřislazovaného ovoce nebo doslazené medem či malým množstvím kokosového cukru)
  • neochucený jogurt, ovoce

Chcete se o zdravé stravě dozvědět ještě víc, hledáte inspiraci na nové chutné recepty? V tom případě, je tady pro vás ebook Jíme zdravě a hravě s celou rodinou, kde mimo jiné najdete i kapitolu o prevenci a léčbě nachlazení bylinami.

Nejčastější chyby v oblasti stravování

Jakých chyb se rodiče dopouštějí:

  • když dítě odmítá první nemléčné příkrmy, matka se vrátí opět jen ke kojení nebo umělé výživě a nedá dítěti příležitost si zvykat na nové chutě a konzistence
  • nerespektují reakce dítěte ohledně sytosti
  • jsou nedůslední při pravidlech stolování
  • o složení stravy nechají rozhodovat jen dítě
  • zvyknou děti na odměny ve formě sladkostí
  • akceptují konzumaci pochutin i mezi jídly
  • neučí děti rozlišovat zdraví prospěšné a zdraví škodlivé potraviny
  • spoléhají více na doplňky stravy než na kvalitní, pestrou a vyváženou stravu
  • nabízejí málo pestrý jídelníček – v některých rodinách se jedí stále dokola třeba jen dvě až tři oblíbená jídla
  • nenabízejí zeleninu alespoň 3x denně
  • tolerují dětem slazené nápoje jako běžnou součást jejich denního pitného režimu, nikoliv jen jako jeho zpestření
  • nedohlédnou na pravidelnost stravování, děti prochází cykly hladovění a přejídání
  • nemají trpělivost s dětmi během nákupu či vaření, přičemž i těmito činnostmi se děti učí správným návykům
  • nedbají na dostatečnou fyzickou aktivitu svých dětí jako součást zdravého životního stylu

42 tipů, kterými nastartujete hubnutí

Získej ZDARMA 42 tipům kterými nastartuješ své hubnutí. Na tipech jsme si dali záležet, protože chceme svým čtenářkám a čtenářům nabídnou osvědčené rady, které vám pomohou s úpravou vaší postavy.

Stačí jen níže vyplnit, kam ti máme tipy poslat.


Nejnovější příspěvky

Chiashkae - chutné a zdravé hubnutí
Ebook: 42 tipů, kterých se držet, pokud chcete zhubnout

42 tipů, kterých se držet, pokud chcete zhubnout – ZDARMA

Proces hubnutí, není o tom, že si vezmete zázračnou pilulku a všechny “špěčky” a povislá postava, zmizí.. Zdravý životní styl a proces hubnutí, je celek, který nejde ničím obejít.

Pokud to s hubnutím myslíte vážně, rozhodně byste měli znát těchto 42 tipů na hubnutí.