5 tipů, jak zhubnout břicho a boky

Kypré ženské tvary byly dříve naprosto běžné a chtěné. Patřily k hlavním symbolům pravého ženství. Dámy si jich vážily a často je využívaly jako tajnou zbraň při flirtování s nápadníky. Doba však pokročila a určila jiný trend.

Moderní žena chce být štíhlá, s úzkými boky a vypracovaným břichem. Bohužel, zrovna v těchto partiích se podkožní tuk drží více, než byste si přáli. Jak efektivně podpořit hubnutí břicha a boků? My vám poradíme, jak se těchto přebytečných kil zbavit jednou provždy.

Skutečně za všechno mohou geny?

To, jak vizuálně vypadá vaše postava, záleží na více faktorech. Prvním z nich jsou geny, které dávají vaší figuře základ. Narodili jste se s určitými predispozicemi, které vám předali vaši rodiče. Tento fakt nelze ovlivnit, ale přesto lze dosáhnout kvalitních výsledků!

Nebojte se vlastní váhy a zhubněte

Proto není vhodné trápit se tím, že jste například malého vzrůstu. Vhodnější je zaměřit se na faktory, které můžete sami změnit. Jedná se především o váš životní styl, který má výrazný vliv na hubnutí břicha a boků. Jaké jsou hlavní příčiny vaší nadváhy?

  • Strava obsahující velké množství umělých sladidel, rafinovaného cukru a nezdravých tuků.
  • Řešení problémů přejídáním se nezdravými potravinami. Takzvané zajídání emocí.
  • Závislosti jako je kouření, časté popíjení alkoholu a nadměrné pití kávy.
  • Neaktivní způsob života a k tomu sedavé zaměstnání v kanceláři.
  • Nadmíra stresových situací. Neustálý shon bez odpočinku.
  • Nedostatečný spánek, který je nejen krátký, ale i nekvalitní.

Hubnutí břicha a boků: 5 tipů jak na to

Jak zhubnout boky efektivně? Nejdříve je nutné si uvědomit, jak vaše tělo pracuje. Lidský organismus pracuje komplexně. To znamená, že pokud hubnete, shazujete kila po celé vaší linii. Některé partie však přitahují tukové polštářky jako magnet.

To je dáno hormonální rovnováhou vašeho organismu a nutričním složením vaší stravy. Existují tipy a triky, jak podpořit snížení podkožního tuku v místech, které vás trápí nejvíce. Prozradíme vám ty nejúčinnější z nich.

  1. Změňte svoje stravovací návyky

Ráno začínáte koblihou. Oběd vyřešíte fast foodem. Večer si dáte salát, a protože máte hlad, spořádáte balíček chipsů u televize. Pokud takhle vypadá váš den, zaděláváte si nejen na kila navíc, ale také na pořádné zdravotní problémy. Zamyslete se nad svými stravovacími návyky a zkuste udělat změny. Nemusíte hned drasticky otočit váš životní styl naruby. Stačí malé kroky. Například koblihu vyměňte za jogurt s čerstvým ovocem.

  1. Dodržujte pitný režim

Voda je základem života. Kromě regulace teploty a rozpouštění živin v organismu, také vyplavuje škodlivé látky z těla. Pitný režim je nutné dodržovat konzistentně. Tedy popíjet vodu během celého dne průběžně, aby měly ledviny čas vodu zpracovat. Nejvhodnější je pít obyčejnou vodu, kterou můžete doplnit bylinkovými čaji, nebo minerálními vodami. Pozor však na dávkování. Berte je spíše jako doplňky vašeho pitného režimu.

  1. Zařaďte do vašeho dne pravidelný pohyb

Pohyb má nespočet benefitů pro vaše tělo. Každodenní procházky dokáží s vaším tělem udělat zázraky. Jedním z nich je lepší zažívání. Díky pohybu se váš organismus nastartuje a správně prokrví veškerá místa, která se podílí na trávení potravy. Pro intenzivnější spalování tuků a rychlejší hubnutí břicha a boků, odborníci doporučují zařazení aerobních aktivit do vašeho života. Své boky vyrýsujete pravidelnými cviky na boky.

Nevíte, jak zařadit pravidelný pohyb do vašeho dne? Prozradíme vám 12 tipů jak začít sportovat. Budete překvapeni, jak jednoduché to je.

  1. Dopřejte si kvalitní a dostatečný spánek

Během noci se tělo regeneruje. Spánek je velmi důležitý pro váš organismus a nevyplatí se ho zkracovat, nebo jinak šidit. Dostatečně dlouhý noční odpočinek je nutností k dosažení vaší vysněné váhy.

Pokud máte problémy s usnutím, nezapomeňte ložnici pořádně vyvětrat. Důležité je také usínat v temnější místnosti. Před spaním nevyřizujte e-maily a neprohlížejte si sociální sítě. Elektroniku v místnosti omezte na minimum.

Kvalitní spánek si dopřáváte, ale i tak jste neustále unaveni? Možná za to může špatné stravování a nevhodný životní styl. Objasníme vám, co může být příčinou nedostatku vaší energie.

  1. Vyhýbejte se stresu

Každý den jsou na vás kladeny vysoké nároky. Pokud se stresová situace neobjeví v práci, čeká na vás doma. Je těžké se jí vyhnout. Není to však nemožné. Určete si bariéry a naučte se říkat slůvko ne. Více relaxujte, odpočívejte a zkuste meditaci. Najděte si každý den alespoň malou chvíli jen pro sebe. Věnujte ji vašim oblíbeným činnostem, které vám dělají radost a uklidňují vás.

Jak cvičit břicho a zhubnout

Cviky, které pomohou zhubnout břicho a boky

Pokud chcete hubnutí boků a břicha ještě více podpořit, musíte zařadit do svého denního plánu aerobní aktivity. Běhání venku, nebo na páse, jízda na kole, bruslení, plavání. To vše jsou aktivity, u kterých se zapotíte a spálíte kalorie. Pozor však na délku.

Pro spalování tukových polštářů, které vás trápí na záludných partiích, je nutné sportovat minimálně 20 minut. Pokud je vaším cílem perfektní postava bez jediné chybičky, zkombinujte aerobní aktivity se speciálními cviky na boky a břicho. Jak taková cvičební sestava vypadá?

TIP: Sestava s cviky na boky a břicho

Celou sestavu opakujte nejméně třikrát. Pro vytvoření vyšší intenzity cvičení, využijte odporovou gumu, která vám pomůže spálit ještě více kalorií.

  • 15 krát zanožení ve vzporu klečmo pravá noha, 15 krát zanožení vzporu klečmo levá noha
  • 15 krát sklapovačka na každou stranu
  • 15 krát unožení ve vzporu klečmo pravá noha, 15 krát unožení vzporu klečmo levá noha
  • 10 krát dřep se zanožením dozadu pravá noha, 10 krát dřep se zanožením dozadu levá noha
  • 30 krát krátký hmit ve dřepu
  • 15 krát úzký a široký dřep s výskokem
  • 15 krát unožování pravé nohy v prkně, 15x unožení levé nohy v prkně
  • 30 sekund výdrž v prkně

Zdravá a vyvážená strava je základem pro hubnutí

Pokud chcete shodit pár nadbytečných kil, musíte zaměřit pozornost i na vaše stravování. Naplánujte si do svého jídelníčku dostatečný denní přísun bílkovin. Jejich výborný sytící efekt výrazně podpoří vaše snažení v hubnutí.

Omezte, nejlépe úplně vynechejte, nutričně neplnohodnotné potraviny jako jsou cukrovinky, sušenky, chipsy, slazené nápoje a vysoce zpracované potraviny. Dejte přednost zelenině, libovému masu a zdravým tukům.

Proteiny jsou skvělým pomocníkem pro hubnutí. Přinášíme vám podrobný seznam potravin bohatých na bílkoviny. Díky němu bude plánování vašeho jídelníčku jednodušší.

Uvařte si na týden dopředu

Plánování je klíč k úspěchu. Sepište si nákupní seznam a vydejte se do supermarketu. Uvařte si jídlo dopředu a potom jen porcujte. Jestliže vám chybí inspirace, prozkoumejte naše stránky. Určitě naleznete nepřeberné množství tipů na zdravé recepty.

Pokud opravdu nevíte jak na to, kontaktujte výživového poradce. Poradí vám a sestaví na míru ušitý jídelníček. Určitě se ale nenechte zlákat nabídkou menu ve vašem nejbližším fast foodu. Takové jídlo bývá kaloricky náročné a nutričně nevyvážené.

TIP na dvoudenní jídelníček

  • Snídaně: 1 skyr, ovoce, semínka // 2 kusy míchaných vajíček, 1 krajíc celozrnného chleba, rajče
  • Oběd: Kuřecí prso s batátovým pyré a zeleninou // Losos s pečenou zeleninou
  • Večeře: Quinoa se hříbky, hráškem a balkánským sýrem // Těstovinový salát se zeleninovou omáčkou
  • Svačina: 1 jogurt s jablkem // 2 krajíce celozrnného chleba s lučinou a ředkvičkou

Poznámka: Každý potřebuje jiné množství makroživin, které jsou nezbytné pro zdravý chod organismu. Než budete upravovat svůj jídelníček, poraďte se se svým lékařem. Vhodné je kontaktovat výživového poradce, který vám vytvoří vhodný stravovací plán.

Co vás nejvíc zajímá?

  • Jaký je vhodný doplněk stravy při hubnutí?

Abyste snáze shazovali nehezké tukové polštáře a ne svaly, musíte tělu zajistit dostatečný přísun bílkovin. To vám může zajistit suplement ve formě proteinového prášku. Obsahuje velký podíl bílkovin, které vás zasytí a zajistí pevnou stavbu vašich svalů. Existuje velké množství druhů a typů. Stačí si jen vybrat pro vás ten nejvhodnější. Za nás doporučujeme proteinové diety, jako je Ketomix, Ketodiet nebo KetoFit

Proteinový nápoj má více benefitů, než si myslíte. Poradíme vám, kdy ho zařadit do svého jídelníčku a proč si ho pořídit co nejdříve.

  • Existuje určitá hodina, do které se může jíst a poté už se tloustne?

Ne, jedná se pouze o mýtus. Tělo pracuje s celkovým příjmem kalorií za den. Je tedy v podstatě jedno, jak si váš jídelníček naplánujete. Pravdou ale je, že není vhodné jíst před spánkem. Organismus místo regenerace těla pak vyčerpává síly na trávení potravy. Výsledkem je nekvalitní spánek a vy jste přinejmenším další den více unavení.

  • Je pravda, že ženy mají hubnutí obtížnější než muži?

Ano, to je pravda. Ženy mají podle výzkumů pomalejší metabolismus, což hubnutí neusnadňuje. Navíc se jim hůře vytváří kalorický deficit, protože spálí menší množství energie při tréninku. K tomu všemu mají ženy méně svalové hmoty a odlišné fungování hormonálního systému. Ale i přes to všechno ženy mohou zhubnout. Důležité je dodržovat vyvážený jídelníček. Nezbytné je pravidelně se hýbat, nebo zařadit do tréninkového plánu cviky na boky.

  • Večer mám velký hlad. Jak tomu mohu předejít?

Tento problém trápí mnoho lidí. Je důsledkem nepravidelnosti porcí vašeho jídla během dne. Pokud přes den nic moc nesníte, večer vám to tělo oplatí i s úroky. Navíc se často stává, že v lednici není nachystané jídlo a tak se vrháte po nezdravých věcech. Řešením tohoto problému je dodržování denního režimu. Přičemž je jedno, kolik porcí a jak často si je dáte. Důležitý je celkový kalorický příjem a pravidelnost.

  • Jsou light potraviny efektivnější pro hubnutí boků?

Light potraviny nejsou odpovědí na otázku jak zhubnout boky. Paradoxně jsou tyto potraviny pro organismus spíše zátěží. Light, nebo také odtučněné výrobky, obsahují velmi malé množství tuku. Tím pádem je jejich chuť mdlá a nevýrazná. Aby zákazníkům chutnaly, velmi často se doslazují. Tyto sladidla jsou pro zdraví spíše negativní. Proto odborníci doporučují vyhýbat se vysoce průmyslově zpracovaným potravinám.

Pár důležitých rad závěrem

Hubnutí břicha a boků nemusí být utrpení. Důležité je být vytrvalý a poctivý. Při shazování kil je nejzásadnější nastavit si takový režim, který bude pro vás dlouhodobě udržitelný.

Rychlé hubnutí není zdravé a také je častým spouštěčem jojo efektu a dalších problémů souvisejících s příjmem potravy. Jezte plnohodnotné potraviny plné bílkovin. Zařaďte do svého dne pravidelný pohyb a doplňte ho cviky na boky a břicho. Nebudete litovat, výsledky se určitě dostaví.

Nejnovější příspěvky

KetoDiet - Lahodné snídaně